Din eksterne it-afdeling

Systemcenter Randers har siden 1997 fungeret som sine kunders eksterne it-afdeling. Systemcenter Randers har fra start haft fokus på Microsofts it-løsninger til økonomisystemer. Det betyder også at vi igennem de sidste mange år, har fulgt udviklingen i branchen. Vi har erfaring i de ældre økonomisystemer, og vi har hjulpet adskillige virksomheder, med at følge med udviklingen.

Økonomisystemer, it-løsninger, it-infrastruktur, it-support og hardware. Som ekstern it-afdeling, kan vi supportere og rådgive stort set alle områder inden for it.

Vi huser i dag 18 medarbejdere.

Mission

”Systemcenter Randers A/S er en virksomhed, der med et klart branchefokus leverer konsulent- og supportbistand på forretningskritiske IT løsninger og infrastruktur som eksempelvis Microsoft Dynamics C5 / NAV / Dynamics 365  til erhvervsvirksomheder i Danmark.”

Vision

”Systemcenter Randers A/S’ vision er, via dygtighed og troværdighed, at fungere som vore kunders eksterne IT afdeling. Vi vil opnå dette igennem fremragende, brugerorienteret support, veluddannet personale, og en tæt dialog med vores kunder.”

Vi leverer totalløsninger

Hos Systemcenter Randers opfatter vi samarbejdet med kunden som et partnerskab baseret på åben og ærlig kommunikation, ordholdenhed og fælles sparring om udvikling af kundens virksomhed gennem alle faser af opgaven. For at sikre en høj tilfredshed hos vores kunder, følger vi disse faser i vores opgaveløsning:

1. Analyse
2. Udvikling
3. Implementering
4. Uddannelse
5. Support

Analyse
Vi har branchekendskab, generel viden om opgaver og dataflow i erhvervsvirksomheder samt dybdegående viden om standardprodukterne fra Microsoft og HP. Det sikrer bedst mulig klarlægning og analyse af kundens behov og muligheder.

Udvikling
Systemudvikling og programmering varetages af erfarne programmører. Brug af standardsystemer og standardiserede programelementer giver stor sikkerhed mod fejl. Systemudvikling sker i tæt samarbejde mellem programmører og teknikere.

Implementering
Grundig forudgående test og omhyggelig forberedelse sikrer en smertefri implementering af nye systemer. Systemcenter Randers har stor erfaring i alle led af systemimplementering – installation af hardware og programmer, test i driftsmiljøet, oplæring af brugere – så hverdagen ikke forstyrres mere end højst nødvendigt.

Uddannelse
Brugeruddannelsen er en vigtig del af implementeringen af nye systemer eller nye medarbejdere. Vores undervisere er eksperter i systemerne, men nok så vigtigt: de sætter sig ind i den praktiske brug og brugernes dagligdag og tilrettelægger uddannelsen på det grundlag.

Support
Tid er penge. Er der behov for bistand – uanset behovet skyldes tekniske fejl, programfejl, brugerfejl eller bare ukendskab til systemerne – skal hjælpen komme hurtigst muligt. Vores support-afdeling er velbemandet med kvalificerede medarbejdere, der er indstillede på at løse problemer hurtigt og effektivt.

Tryghed

Rådgivning og support der skaber tryghed. Vores ekspertise og erfaring gør, at vores kunder ved, at vi har deres ryg. Hvad end vores kunder søger nyt økonomisystem eller ny skærm til deres computer, så står vi klar med rådgivning. Vores dygtige supportteam sidder klar ved telefonen alle hverdage, og vores konsulenter kan med kort varsel rykke ud, hvis der skulle forekomme uforudsete problemstillinger.

Vi udvikler os

For bedst muligt at kunne rådgive og supportere vores kunder, tror vi på løbende dygtiggørelse. It-verdenen er i konstant udvikling. Det er vigtig for os, hele tiden at kende den nyeste teknologi, hvad end vi snakker it-løsninger eller hardware. Derfor har vi også igennem vores levetid opkøbt virksomheder, for at dygtiggøre os på områder, vi tror på fremadrettet. Dette er set ved opkøb af Kristiansen og Co., Connectable, Nørhald Data og Sketz Aps.

Referencer

Vi ser vores kunder som stærke samarbejdspartnere. Vi tror på, at det bedste samarbejde, sker igennem åben og ærlig kommunikation.

I blandt disse samarbejdspartnere kan vi nævne. Minimum. Randers FC. Innovation. Limo Labels. Søren Lund. Sand. Klokkerholm. Natur & Helse. A.U. Maison. ASLI. Jysk Formular Print. Pindstrup Centeret. AUTOFIN. Helsted VVS. Vulkan Dæk. All Creative. Bisgaard. Vores samlede kundeportefølje huser i dag over 100 kunder.

Vi ser frem til at kunne skabe endnu flere referencer i fremtiden, og følge vores nuværende mod endnu større succes.

Kunder i hele ladet

Systemcenter Randers har kunder i hele landet. Vores største fokusområder har fra virksomhedens start været Kronjylland, heriblandt Randers, Aarhus, Silkeborg, Viborg, Hobro, Hadsund, Hadsten, Mariager og Grenå. Som årene er gået, har vi dog fået flere og flere store kunder i hele Danmark. Specielt København og Odense huserer nogle af vores større kunder.

Vores historie

1997
Steen Rosborg Møller starter Systemcenter Randers, dengang under navnet Randers XAL Systemcenter. På dette tidspunkt er Steen ansat som it-chef i en lokal virksomhed.

1998
Steen begynder at arbejde med Systemcenter Randers på fuld tid.

1999
Steen begynder at arbejde med Systemcenter Randers på fuld tid.

2000
Systemcenter bliver certificeret HP Partner.

2000
Systemcenter Randers bliver omregistreret hos CVR til et aktieselskab. Stadig med Steen som eneaktinær.

2003
Firmanavnet bliver ændret fra Randers XAL Systemcenter til Systemcenter Randers A/S.

2004
Systemcenter Randers A/S flytter ind på Jomfruløkken 15A.

2006
Systemcenter opnår Microsoft certificering som Microsoft Gold Partner.

2006
Steen Rosborg Møller sælger 1/3 af firmaet til Anders Bay. Anders starter som direktør i selskabet.

2008
Ejerskabet af Systemcenter Randers deles 50/50 mellem Steen og Anders.

2011
Systemcenter Randers opkøber C5 konsulentfirmaet Kristiansen og Co.

2013
Systemcenter Randers flytter i større og mere centrale lokaler på Viborgvej 1D, 8920 Randers NØ.

2015
Systemcenter Randers opkøber NAV-konsulenthuset Connectable ApS.

2016
Systemcenter Randers opkøber Nørhald Data.

2016
Systemcenter Randers opkøber Sketz ApS, med fokus på tekstil- og modebranchen.

2017
Systemcenter Randers har oplevet et år 2016 med stor tilgang af medarbejdere. I starten af 2017 er virksomheden på 16 medarbejdere.

Men hvad siger andre?

DanDomain:
”Systemcenter Randers er eksperter inden for økonomisystemet Microsoft Dynamics NAV og Microsoft Dynamics C5. Det er en rigtig stærk partner, som vi er begejstret for at have et tæt samarbejde med. Med Systemcenter Randers som partner kan vi tilbyde vores kunder nogle gode og velrenommerede økonomisystemer. Påtænker man oprettelse af webshop, og skal der være forsendelse med, kan Systemcenter Randers tilbyde de bedste løsninger. Vi har mange kunder, som har behov for større systemer til lager- og økonomistyring, hvorfor vi er taknemmelige for at have fået en partner som Systemcenter Randers.”