Lars Larsen Watches vælger Pepperi og NAV som it-løsning til ur- og smykkebranchen

Det internationale ur brand, Lars Larsen Watches, i Svendborg har valgt Systemcenter Randers som fremtidens strategiske it-partner. Løsningerne er den internationale løsning til mobil ordremodtagelse Pepperi, økonomisystemet Microsoft Dynamics NAV 2017, og ikke mindst support hos Systemcenter Randers’ supportafdeling.

Lars Larsen Watches forhandles i dag i mere end 20 lande verden over og afsættes bredt i detailbutikker og stormagasiner. Designet er klassisk nordisk med et simpelt og minimalisktisk design. Målgruppen er både damer og herrer, der ønsker tidsløse og elegante ure, med en moderne kant af høj kvalitet til rimelige priser. Urene produceres lokalt i det sydlige Odense, hos virksomhedens lokaler i Svendborg.

Effektiviteten hos sælgere og agenter i ur- og smykkebranchen stiger med 35%

Claus Nymark Nørgaard, projektansvarlig for Larsen Watches hos Systemcenter Randers fortæller:

”Vi kunne mærke, at der var et godt match med det samme. Tidligere kørte Lars Larsen Watches et tekstilsystem der var skræddersyet til virksomheden. Efter vi havde set produktionen og hvordan virksomheden fungerede i dagligdagen, var vores anbefalinger dog lidt anderledes. Vi mente nemlig, at Lars Larsen Watches burde fokusere mere på et standardsystem og bruge en mobilløsning til sælgere og agenter, der er udviklet specifikt til ur- og smykkebranchen. Dernæst er der mulighed for at åbne op til alle forhandlerne via en B2B shop, således ordre kan placeres.”

En tydelig positiv Claus Nymark Nørgaard fortsætter:
”Fordelene ved at er at vælge en standardløsning, er de seneste år blevet større og større. Dynamics NAV 2017 er fuldt integreret i Office 365. Der kommer automatisk en øget produktivitet og effektivitet med it-løsningen. Sideløbende har vi Pepperi som er udviklet til modebranchen og optimeret til ur- og smykkebranchen. Generelt ser vi at netop effektiviteten hos sælgere og agenter i ur- og smykkebranchen stiger med 35 %. Det betyder, at der fokuseres på kunden, på salget og på at lukke de rigtige ordre. I gennemsnit oplever vores kunder at ordrestørrelsen stiger med 10 %. Vi er rigtig glade for udviklingen, og det er vores kunder selvfølgelig også – det er ren win/win.”

Mobil ordremodtagelse til ur- og smykkebranchen

Pepperi er den mest udbredte mobile ordreoptagelsesløsning til ur- og smykkebranchen i verden. Løsningen kan derudover udvides med:

– Mobil merchandising – hvor brugeren kan planlægge og udføre butiksaktiviteter
– Ruteplanlægning – hvor brugeren kan maksimere mødeflow og opnå øget produktivitet
– Mobilt CRM – for et 360 graders overblik over kunder, marked og budgetter.

Vil du også effektivisere din virksomheds it-systemer?

Læs meget mere om de it-løsninger som Larsen Watches har valgt til modebranchen nedenfor.

Pepperi
NAV 2017
Office 365
Support