4 tricks til chatten i Microsoft Teams
Arbejder din virksomhed i Teams, har du højst sandsynligt skrevet med kollegaer i chat-funktionen. Benytter du i større omfang chatbeskeder internt i virksomheden, frem for e-mails, giver det mening at udnytte nogle af de smarte funktioner der er i chatten. Vi har nedenfor samlet fire, synes vi selv, ret smarte funktioner, der gør chat-funktionen til et endnu bedre værktøj.
1. Gem vigtige beskeder i chatten
Er der en besked i din chat du gerne vil gemme, er det muligt ved at
1. Hold musen over beskeden

2. Tryk på de 3 punktummer (…).
3. Vælg Gem denne besked.

2. Fastgør beskeder i chatten
Er du I en gruppechat, hvor en besked er vigtig, kan du fastgøre den til toppen af chatten. Herefter vil den være øverst i gruppechatten, indtil den bliver frigjort igen.
1. Hold musen over beskeden
2. Tryk på de 3 punktummer (…).
3. Vælg Fastgør

3. Opdel dine kollegaer efter afdeling
Har du en lang liste af kollegaer i Teams, har du mulighed for at inddele dem i grupper, for at gøre det mere overskueligt. Du kan f.eks. oprette en gruppe der hedder Salg, en der hedder Marketing og en der hedder Konsulenter.
1. Vælg Chat i venstre menu.
2. Vælg pilen ved siden af Chat og vælg Kontakter.

3. Tryk på Opret en ny kontaktgruppe i bunden af skærmen. Du kan nu oprette alle de grupper, der giver mening for dig.

4. Få besked når en bruger er tilgængelig
Skal du have kontakt til en kollega der er offline eller optaget, kan du få Teams til at give dig besked, når de igen er online og tilgængelige.
1. Højreklik på personen
2. Vælg Giv besked, når bruger er tilgængelig

3. Når personen kommer Online, får du en lille popup i hjørnet af din skærm.
Skriv til os
kontakt@systemcenter.dk
Ring til os
8711 3720