Derfor skal du bruge tofaktor-login til Office 365
Tofaktor-login er i alt sin enkelthed et ekstra sikkerhedslag til din Office 365. Når du logger ind med dit password, skal du benytte en ekstra login-faktor. Hos Systemcenter benytter vi Microsoft Authenticator til formålet. Microsoft Authenticator er en app til din mobil.
For at logge ind, skal du altså både skrive dit password, samt godkende dit login via din mobil.
Hvorfor tofaktor-login?
43 % af danskere har modtaget phishing e-mails i 2019. Phishing e-mails forsøger at opsnappe brugerens personlige oplysninger – herunder brugerens password. Derudover er der hvert år flere eksempler på brugere der bliver hacket, f.eks. ved at hackeren gætter brugerens kodeord.
Ved at aktivere tofaktor-login, bliver det umuligt for ovenstående at få adgang til din e-mail og resten af Office 365. Det kræver nemlig din mobiltelefon at logge ind uden for virksomhedens netværk.
Så nemt er det med ekstra login sikkerhed
Når du logger ind på din e-mail via browser, indtaster du din e-mail og dit password. Herefter bliver du bedt om at godkende dit login via din Microsoft Authenticator.
1. Når du har indtastet dine oplysninger, vil du få dette billede at se.

2. På din mobil skal du nu godkende dit login, via Microsoft Authenticator.

Det koster 0,- ekstra, hvis du allerede benytter Office 365
Har du en Office 365 konto, så er der allerede indbygget tofaktor-login. Du skal altså ikke betale ekstra for selve systemet. Prisen er derfor udelukkende den tid det tager, hvis du får en konsulent til at aktivere det i din virksomhed. Hos Systemcenter Randers kommer vi gerne forbi din virksomhed og hjælper med at aktivere tofaktor-login på de brugere der har behov for det. Vi estimerer at kunne nå 4 medarbejdere i timen, hvis virksomhedens medarbejdere er klar.