3 måder at gøre dit B2B-katalog personligt

At skabe et fantastisk B2B digitalt katalog handler om at sikre sig, at det let kan blive tilpasset dine individuelle kunder. Det er netop denne personalisering, der kan gøre dit B2B digitale katalog så kraftfuldt.

Læs mere om B2B eCommerce

Det kan være, at dine kunder kun køber udvalgte brands eller produktlinjer fra dit katalog. Det kan også være, at du har forskellige prisgrupper eller discountsystemer for de enkelte kunder. Dine sælgere og agenter har muligvis også behov for at kunne få et overbliver over, hvilket produkter jeres kunder køber mest.

Ligegyldigt om det er sælgernes katalog på landevejen, eller som dine B2B kunder søger online, så bør dit digitale B2B-katalog være personligt på disse 3 nøgleområder:

1. Kundespecifikke produktsortimenter

Dit brutto online digitale katalog skal kunne give dig mulighed for at filtrerer og customize for hver enkelt kunde, eller kundegruppe. Dette skal sikre, at kunderne kun får interesse i de produkter, som du har rettighed til at indkøbe. Samtidig sikres fokus på de relevante produkter og forvirring over et stort og overvældende udvalg.

2. Kundespecifikke priser

Hvis du har forskellige prisgrupper eller kundespecifikke rabatter skal dit online B2B-katalog kunne vise de priser, der er relevante for kunden på det givne tidspunkt. På denne måde skal kunder og sælgere ikke huske på komplekse prissammensætninger og strukturer. Dette gør hele fulfillment delen let, så ordrer er mindre følsomme overfor fejl.

3. Ordrehistorik og bestsellers

Hvis du samtidig lægger en ordreoptagelsesfunktion ovenpå dit elektroniske katalog, er det godt samtidig at tilbyde kunden adgang til sin ordrehistorik på mest bestilte produkter. Hurtig kopiering af tidligere ordre og muligheden for up-sell og cross-sell muligheder baseret på købers præferencer.

(Up-sell er at sælge mere indenfor samme kategori, men cross-sell er salg på tværs af produktgrupper og eventuelt selskaber)

Vil du vide mere om B2B eCommerce?