Hvordan holdes effektive møder på en hybrid arbejdsplads?

I pandemiens kølvand vælger virksomheder på tværs af brancher og sektorer at implementere hybride arbejdsmodeller, der giver deres medarbejdere fleksibilitet og et større ansvar for det arbejde, de udfører.

Men selvom en hybrid tilgang har masser af fordele – medarbejdere føler sig ofte mere engagerede og er derfor mere effektive – så er der et par vigtige ting, som virksomheder er nødt til at gøre rigtigt, hvis de vil have succes med deres hybride arbejdsplads.

Effektive møder på en hybrid arbejdsplads

Hvis du har en hybrid arbejdsstyrke, skal folk kunne mødes med kolleger, uanset hvor de er, eller hvilken enhed de bruger. Nogle medarbejdere vil gerne bruge deres bærbare computer med kameraet tændt, nogle foretrækker at være på kontoret, og nogle vælger stadig at ringe ind på telefonen, mens de kører bil. Virksomhederne skal kunne imødekomme alle disse forskellige valgmuligheder og sikre problemfri fjernadgang, der fremmer digital inklusion.

Samtidig vil dine medarbejdere gerne kunne samarbejde med interne og eksterne interessenter på forskellige måder. De skal kunne orkestrere én til én-møder og virtuelle arrangementer for 20 personer på samme lette måde. Og hvis du er i en kundeserviceorganisation, skal du kunne tilpasse dig kundernes kommunikationsstil og præferencer uden besvær.

Lad ikke det forkerte valg af teknologi spænde ben

Desværre er størstedelen af mødesoftware i dag ikke designet til at give mulighed for samarbejde i realtid på tværs af flere platforme.

De fleste samarbejdsteknologier taler ikke sammen, og det giver en klodset oplevelse, når folk ikke arbejder sammen i samme lokale. Andre har flere licenser til forskellige funktioner, hvilket gør det vanskeligt at opnå et positivt investeringsafkast på deres produkt.

Microsoft-platformen er skabt til samarbejde

Du har brug for en platform, der integrerer møder, chats, mails og vigtige applikationer, så medarbejdere, leverandører og partnere kan samarbejde i realtid og få tingene fra hånden hvor som helst.

Med Microsoft Teams får du alt det og mere til. Teams, der er en samarbejdsapp i Microsoft 365-pakken, hjælper medarbejderne med at styre hele mødecyklussen. Før mødet kan du kommunikere via chatfunktionen, dele filer og oprette dokumenter med samtidig redigering. Under mødet kan du levere en problemfri oplevelse for folk på kontoret og for dem, der arbejder eksternt. Efter mødet kan du dele noter og handlinger og oprette fælles kanaler til at håndtere de næste skridt.

Ring til os
8711 3720