Overholder C5 den nye bogføringslov om opbevaring af bilagsmateriale digitalt?

Microsoft Dynamics C5 overholder som udgangspunkt ikke den nye bogføringslov, men det er der råd for. Hos Systemcenter er vi partnere med Digisense, som har udarbejdet et tilføjelsesprogram, der hjælper med at overholde de nye retningslinjer, selvom man bruger Microsoft Dynamics C5.

Lovforslaget blev vedtaget d. 19. maj 2021. Digitaliseringsprocessen træder i kraft fra d. 1. juli 2022 med overgangsperiode frem til d. 1. januar 2024. Det er netop digitaliseringsprocessen som vi skal forholde os til ift. virksomheders økonomisystem.

Hvad indeholder den nye bogføringslov som påvirker C5?

Der er forskellige ting i den nye bogføringslov der gør, at Dynamics C5 ikke kan stå alene fremadrettet. Det skyldes bl.a. at registreringerne i bogføringen skal kunne henvise til de tilhørende bilag digitalt. Der kommer også krav til kontrolspor, der dokumenterer registreringerne rigtigt. Når vi snakker digital bogføring, skal der selvfølgelig også tages backup af alle filerne, hvilket også indgår i de nye krav.

Du kan læse den fulde artikel om den nye bogføringslov og hvad den indeholder her. 

Opstartstilbud frem til 1. juli – 50% på installation og opsætning

Vores partner Digisense forventer travlhed omkring deadline, så vi opfordrer alle til at kontakte os hurtigst muligt, hvis I vil fortsætte med at benytte Dynamics C5 efter den nye bogføringslov, træder i kraft.

For at undgå stress og jag tæt på bogføringslovens indtræden og som et ekstra incitament til at handle hurtigt muligt, vil der være 50% på installationen frem til d. 1. juli 2022.

Priserne i nedenstående tabel er efter de 50% er trukket fra. Efter 1. juli 2022 stiger prisen igen til normalpris. Alle priser er ekskl. moms og med 3 måneders opsigelse.

InstallationPris
Finansintegrationkr.7.500,00
Finans + indkøbsintegrationkr.10.000,00
Native integrationkr.750,00
AbonnementPris
Finansintegrationkr. pr. md.398,00
Indkøbsintegrationkr. pr. md.545,00
Godkendelsesflowkr. pr. md.164,00
Ubegrænsede brugerekr. pr. md.179,00
Supportkr. pr. md.199,00
Pris pr. bilagkr.1,75
Pris pr. scanning/dataløftkr.3,00

C5 integration der løser problemerne med bogføringsloven

Løsningen er udarbejdet af vores samarbejdspartner Digisense og gør din virksomhed klar til den nye bogføringslov. Systemcenter hjælper som partner med at integrere systemet med dit økonomisystem.

  • Digitalt bilagsarkiv
  • Digitalisering af kreditor- og udlægs-/kassebilag – valgfrit
  • Tilføjelse af øvrige eksterne bilag – valgfrit
  • App til foto af bilag
  • Dataløft af e-mails med PDF-faktura
  • EAN/GLN-nummer til modtagelse af faktura
  • Automatisk journalisering
  • Kontrolspor
  • Opbevaring af bilag digitalt
  • Backup af bilag
  • Revisoradgang
  • Integration til C5 med direkte link til omhandlende bilag i arkiv
  • Dokumentation til bogføringsproceduren

Har du spørgsmål til hvordan bogføringsloven påvirker C5?

Har du læst ovenstående og står med følelsen af, at du har ubesvarede spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Vi anbefaler endnu engang, at få styr på bogføringsloven hurtigst muligt og foretage de nødvendige skridt for din virksomhed. Som beskrevet i artiklen vi linkede til tidligere, så er bøderne markant større end tidligere kendt, med beløb op til 1.500.000 for ikke at overholde de nye reglementer.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.