Systemcenter Randers A/S overtager aktiviteterne i Dynamics NAV konsulenthuset Connectable

Den 1. januar 2016 købte Systemcenter Randers A/S de kommercielle aktiviteter ud af den 7 år gamle århusianske Dynamics NAV konsulentvirksomhed Connectable. Kunder og medarbejdere følger med.

Samarbejde udvikler sig til opkøb

Anders Bay, administrerende direktør i Systemcenter udtaler:
”Vi valgte at købe aktiviteterne, da kunderne passer rigtigt godt ind i de segmenter, som vi betjener. Historien med Connectable er, at vi i 2015 påbegyndte et uformelt samarbejde, og da muligheden opstod for overtagelse, slog vi til, da vi samtidig overtager en række kompetencer, som ligeledes passer godt ind i vores fremtidige strategi. Vi glæder os meget til at byde kunderne velkomne.”

Microsoft Dynamics NAV kompetencecenter

Connectable (tidligere FusionDynamics) blev grundlagt i Aarhus af Søren Alexandersen som et avanceret Microsoft Dynamics NAV kompetencecenter tilbage i 2008. Tidligere havde Søren blandt andet arbejdet hos Cornator med løsningen TRIMIT og hos Elbæk & Vejrup. Fokus i Conncetable har været specialudvikling og konsulentservice omkring Microsoft Dynamics NAV (tidligere Navision).

Søren Alexandersen, grundlægger af Connectable uddyber:
”Ud fra et teknologisynspunkt er det, det helt rigtige tidspunkt for Connectable at blive en del af en større organisation, som det Systemcenter kan tilbyde. Der sker en digital transformation i markedet og der ved hos kunderne, som kræver en større kundebase og flere kompetencer end Connectable kan klare alene. Jeg er meget tryg ved at kunder og medarbejdere nu er under Systemcenter Randers’ vinger.”

Søren Alexandersen Connectable

Søren Alexandersen, Connectable

Systemcenter Randers A/S

De næste måneder vil de tidligere Connectable kunder stille og roligt overgår til Systemcenter, hvor de vil få adgang til fastbemandet support på økonomisystemet Microsoft Dynamics NAV.  Den helt store fordel ligger i, at supporten ikke er personafhængig, da der hos Systemcenter er 4 personer fast tilknyttet supporten.

Derudover besidder Systemcenter kompetencer på hardware og infrastruktur. Systemcenters startede med XAL i 1997 siden C5 og i dag er virksomheden certificeret Microsoft Dynamics NAV forhandler. De sidste 10 år Systemcenter blevet mange af kundernes eksterne IT-afdeling, således kunderne har mulighed for at fokusere på forretningen og udviklingen af denne. Dette koncept kaldes hos Systemcenter IT-as-a-Service.