Bake & Take – Fra C5 til Business Central

Bake & Take har leveret bake-off produkter siden 1995. Det er afgørende for Bake & Take at være på forkant i forhold til udviklingen og evne at matche efterspørgslen fra markedet. Det gælder både indenfor bagværk, men også indenfor it-løsninger. Bake & Take benyttede sig af økonomisystemet Microsoft C5 og valgte at tage fat i Systemcenter, med ønsket om et mere moderne økonomisystem.

Et bogholderi med mere effektivitet men færre omkostninger

Direktør Jens Zeeberg fra Bake & Take fortæller:
”Vi er en mindre virksomhed som vil vækste. Det gør vi primært, ved at bruge vores resurser på at drive salget med kunder og leverandører. Vi havde brug for et økonomistyringssystem der i højere grad kunne understøtte den daglige drift af virksomheden. Vi brugte for meget tid på at fejlfinde, rette og trække de salgsdata vi havde brug for. I sidste ende stolede vi ikke helt på tallene alligevel.

Vi tog en strategisk beslutning om at investere i at digitalisere virksomheden. Vi ville have en økonomistyring, hvor vi kunne skalere og vækste virksomheden samt have tillid til vores data. Vi ville ikke have flere men faktisk færre omkostninger på eks. bogholderi.”

Valget faldt på Business Central

Direktør Jens Zeeberg fra Bake & Take fortsætter:
”Vi afsøgte naturligvis forskellige muligheder. Vi undersøgte f.eks. AX-systemet. I dialog med Systemcenter, fandt vi dog ud af, at Business Central var det system der bedst dækkede det behov, vi havde opsat i vores kravsspecifikation.”

Det automatiserede bogholderi

Konsulent Morten Heidemann fra Systemcenter fortæller:
”Et af de krav som var vigtige for Bake & Take, var at optimere deres bogholderi. Vi valgte derfor at løsningen skulle indeholde tilføjelsesprogrammet Continia Document Capture, som indeholder automatisk registrering af dokumenter, OCR-genkendelse, et avanceret godkendelsesflow, samt et fuldtekst søgbart digitalt arkiv. Tilføjelsesprogrammet er derfor den perfekte løsning til at automatisere store dele af bogholderiet, hvilket gik i spænd med, at Bake & Take ville bruge mindre tid på bogholderiet, samtidigt med at omkostningerne skulle være færre.”

Driftoptimering og overblik

Direktør Jens Zeeberg fra Bake & Take afslutter:
”Vi har nu driftet i Business Central et års tid og kan konstatere, at det var den rigtige beslutning vi valgte i samarbejde med Systemcenter. Vi har fået den driftoptimering og det overblik vi søgte.”

Lyder det interessant?

Bake & Take
Systemcenter Logo