Hverringe Gods Dronebillede

Hverringe Gods sikrede deres data i skyen

Landbrug, skovdrift, boligudlejning, jagt, fiskeri, camping og turisme. Mulighederne er mange, når du besøger den historiske Herregård i det idylliske Kerteminde. En Herregård der går flere hundrede år tilbage i tiden og som forener natur og kultur, produktion og bevaring, fortid og nutid. Som en del af nutiden, har Hverringe Gods valgt at starte en digitaliseringsproces ved hjælp af Microsoft 365, it-sikkerhedsløsninger og løbende sparring hos Systemcenter.

”Vi kontaktede Systemcenter, fordi vi havde et sikkerhedsproblem. Vi var blevet hacket to gange, hvilket betød, at vi havde lang tid, hvor vi ikke kunne drifte. Vi brugte på daværende tidspunkt vores egen server og havde brug for hjælp til at få hosted hele vores virksomhed i skyen,” fortæller Ulla Hansen, der er regnskabschef for Hverringe Gods.

”Vi kendte Systemcenter fra vores medlemskab af brancheforeningen DM&E. Efter Systemcenter overtog service af vores økonomisystem, synes vi, at vi fik en meget professionel hjælp. Derfor kontaktede vi dem for at høre, om de også kunne hjælpe med vores it-sikkerhed og digitalisering.”

Fuld integration til Microsoft 365

Tryghed var et gengående tema i den løbende sparring mellem Hverringe Gods og Systemcenter. En fuld integration til Microsoft 365 var løsningen, hvor alle filer og arbejdsgange flyttes i skyen. Som et ekstra lag sikkerhed, aktiveres Multifaktor login. Det betyder, at for at logge på en bruger, skal man både bruge password, samt give adgang fra sin telefon for at logge på. Den kombination gør det næsten umuligt at blive hacket.

Fokus var også på backup af alle Microsoft 365 data, heriblandt mails, dokumenter og billeder. Alle filer gemmes i skyen, og kan derfor altid gendannes.

Sidste men ikke mindst, er der installeret centralt styret antivirus på alle Pc’er samt diskkryptering. Diskkryptering gør, at selvom en PC bliver stjålet, kan dataene ikke indlæses af andre.

Samarbejde, løbende sparring og en ligeværdig samtale

”Vi har fået en sparringspartner, der kan guide os videre i vores digitalisering. Vi søger løbende forslag til forbedringer, så vi havde brug for en overordnet rådgivning i, hvordan vi samlede vores løsninger og moderniserede vores IT. Vi har jo ikke kendskab til den her it-verden, men det stoler vi på, at Systemcenter har,” fortæller Ulla.

”Vi har fået kvalificeret hjælp, på et niveau vi kan forstå. Vi har fået hjælp hele vejen igennem, hvis der har været det mindste. Man kan sige det handler om tillid. Det handler om at snakke på en ligeværdig måde. Det er alfa og omega, at samtalen er ligeværdig,” slår Ulla fast.

”Vi har fået en sparringspartner, der kan guide os videre i vores digitalisering.”

Implementeringen skal være forståelig og let

”Vi fik nemme vejledninger, så jeg selv kunne lave noget i implementeringsfasen. Vi har arbejdet tæt sammen med Anders fra Systemcenter, som har været god til at forklare fra start til slut. Vi skal selvfølgelig lige vænne os til en ny løsning, men vi er langt mere trygge i hverdagen nu.”

De 20 medarbejdere kan nu logge på systemet over alt

Specielt Corona har sat fokus på vigtigheden i at kunne arbejde over alt. Det har dog ikke været beslutningsgrundlag for Hverringe Gods, siger Ulla.

”Corona har ikke påvirket vores løsning. Det var i forvejen vigtigt med en mobil løsning for os, hvor vi kunne arbejde både hjemmefra, men også i marken, hvor mange af vores medarbejdere ofte befinder sig.”

Hverringe gods logo
Systemcenter Logo

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.