Jysk Vandteknik Uniconta

Jysk Vandteknik søgte et fleksibelt økonomisystem

For meget kalk i hanerne. Pesticider i vandboringerne. Baristaernes jagt på den perfekte smag i en espresso. Du kan blødgøre. Du kan rense. Du kan regulere. Der er mange grunde til, at vandbehandling er en branche i rivende vækst – og hos Jysk Vandteknik er valget af Uniconta blevet en nøgle til den omfattende digitalisering, der skal sætte virksomheden i stand til at være helt i front af et nyt forretningseventyr.

”Vi begyndte med at servicere flaskeskift ved vandbehandling i catering- og industrivirksomheder, men udvidede efter nogle år med vores egen regenereringscentral. Da det blev det lovligt at sælge drikkevandsgodkendte blødgøringsanlæg til private, blev vi også forhandlere af anlæg til både husstande og etageejendomme,” fortæller Anita Graversen, der er medejer og økonomiansvarlig i familievirksomheden.

”Så da vi begyndte at lede efter en afløser for vores økonomisystem, var kravet en løsning, der kunne håndtere, at vi var serviceleverandør, producent, grossist, importør, btb-forhandler og btc-forhandler på en gang. Jeg brugte et halvt år på at gå i dybden og fandt ud af, at Uniconta havde al den fleksibilitet, vi havde brug for.

Det er afgørende at sætte beløb på lageret

Effektiv lagerstyring var det første krav. Tidligere havde vi kun overblik over beholdning, forklarer Anita. Men med stadigt flere kunder og anlæg fra nogle få tusinde kroner til op imod 200.000, blev det afgørende at sætte beløb på lageret. Uniconta giver komplet styr på beholdning og beløb, så hun kan sikre det optimale flow i forhold til likviditeten.

”Det er vigtigt for en vækstvirksomhed som vores. Overblikket er også et stærkt våben, når vi skal diskutere pris og betalingsbetingelser med vores leverandører. Det giver os et forspring, når vi helt præcist ved, hvad det koster os at have deres produkter på lager.”

Information skal kun tastes en gang

Det andet krav var problemfri integration til Mobilplan, der er er det planlægnings- og projektstyringsværktøj, som alle i virksomheden bruger.  Her har it-leverandøren Systemcenter udviklet en løsning, der integrerer Mobilplan med Uniconta.

”Før Uniconta tastede vi en ordre i Mobilplan. Når opgaven var meldt afsluttet, printede vi den og tastede hele skidtet ind igen, så vi kunne fakturere sagen. Var det en EAN -kunde, skulle vi også lige en tur på Sproom og taste det hele en gang til for at kunne sende en elektronisk faktura. Nu kan vi trække ordren fra Mobilplan direkte til Uniconta og nøjes med at tilpasse fakturaen der, hvor det er nødvendigt. Vi sparer virkelig meget procestid,” siger Anita.

Uniconta er nøglen til fremtiden

”Vi er i fuld gang med at omstille os til en digital virkelighed – og Uniconta er en nøgle til at komme helt i mål,” mener Anita. ”For eksempel arbejder vi i dag stort set papirløst. Der er nogle få mapper tilbage – og vi arbejder på at få tastet de sidste informationer ind i Uniconta, så alle informationer er knyttet til en kunde. Når det er sket, er vi for alvor på vej.”

Og det næste store skridt bliver at implementere Unicontas abonnementsstyringssystem i forretningen. Det skal især styre den hastigt stigende mængde af private kunder med et vandbehandlingsanlæg, som hvert år skal have et servicebesøg af en tekniker. Målet er at systemet hver måned – helt automatisk – opretter en ordre på de kunder, der står for tur.

”Det er nødvendigt, hvis vi i Jysk Vandteknik fortsat skal kunne levere personlig service på det høje niveau, som vores kunder er vant til, uden at gå på kompromis med effektivitet og rentabilitet,” siger Anita Graversen. ”Og det skal vi.”

Jysk Vandteknik Logo
Systemcenter Logo

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.

Skriv bare, vi svarer!

Det er selvfølgelig uforpligtende at skrive til os. Når vi modtager din mail, placeres den ved den rigtige konsulent, som svarer dig hurtigst muligt.

Vil du snakke nu?

Ring til os mellem 08.00 – 16.00, så sender vores flinke administrative medarbejdere dig videre til den rigtige konsulent.